Referencia modellek - A TPV központok és az ISDN szolgáltatásai

Tartalom:

Bevezető

Ebben a fejezetben röviden összefoglaljuk, hogy egy TPV központ és a TPV központokból kiépített hálózat a felhasználól felé milyen szolgáltatásokat nyújt. A TPV központokat tartalmazó ISDN a felhasználók felé számos szolgáltatással rendelkezik, melyek ugyanolyan mértékben szabványosítottak mint a hardver elemek. A szolgáltatások nagy része szoftver úton valósul meg, ezen szabványok egyben a központ működtető programjának specifikációi is.

Egy TPV központ szolgáltatásait a következők szerint osztályozhatjuk:

NévLeírás
Általános (rendszer) szolgáltatások Ezek a központ egészét érintő - minden vonalra vonatkozó - szolgáltatások.
Hálózati szolgáltatások A központok egymással trönkvonalakon keresztül összekapcsolhatók. A hálózati szolgáltatások az így kialakult hálózatra vonatkoznak.
Kezelői szolgáltatások A központ kezelője által nyújtott szolgáltatások.
Mellékállomási szolgáltatások A központ készülékeihez rendelhető szolgáltatások.
Kiegészítő ISDN szolgáltatások A központ készülékeihez rendelhető az ITU-T által szabványosított szolgáltatások.
Alkalmazások

Általános (rendszer) szolgáltatások címszavakban:

AzonosítóNévLeírásImplementáció
Automatikus kapcsolás Mellékállomások automatikus összekapcsolása kezelő nélkül
Félautomata kapcsolás Mellékállomások összekapcsolása kezelő segítségével
Pretranslation Előválasztás Előválasztás a hívószám első számjegye alapján /pl. fővonal, vagy recepció hívása/Implementáció
Customer Több felhasználó Egy központ hardverben logikailag több központ kialakításának lehetősége.
CDR - Call Detail Recording Díjelszámolás
Rosszakaratú hívás azonosítása
Sikertelen hívások kezelése
Vészkapcsolás
Night service Éjszakai szolgálat
COR - Class of RestrictionKorlátozási osztályokSzolgáltatások igénybevételének korlátozásaImplementáció
COS - Class of ServiceSzolgáltatási osztályokSzolgáltatási osztályok kialakításaImplementáció
Voice Call Hangos telefon
Voice Mail Beszéd postaláda Implementáció
Hibameghatározás
Üzemeltetési és forgalmi adatok gyüjtése
Távfelügyelet
Hibás vonalak automatikus blokkolása
Impulzusos és/vagy többfrekvenciás DTMF hívásmód
Tárcsázási hang figyelése
Különleges jelzőhangok
Rövid megszakítás /flash/
Változtatható időzítések
Megkülönböztetett csengetés

Hálózati szolgáltatások:

AzonosítóNévLeírásImplementáció
Automatic routingautomatikus útvonalválasztásA szolgáltatás a kimenő hívásokat automatikusan (kezelő közreműködése nélkül) irányítja a trönkök felé.
AAR - Automatic Alternate Routingautomatikus alternatív útkeresésmagánhálózatokban
ARS - Automatic Route Selectionautomatikus alternatív útkeresésnyilvános hálózatokban
Facility Restriction Levelshálózati hozzáférési korlátozásokE szolgáltatás lehetőséget ad arra, hogy vonalakhoz és trönkökhöz, hozzáférési korlátokat és jogosultsági kódokat rendeljünk.
AIOD - Automatic Identified Outward Dialingautomatikus kimenő hívásokKezelő nélküli automatikus kimenő hívások lebonyolítása
DID - Direct Inward DialingKözvetlen beválasztás A szolgáltatás biztosítja hogy a trönkökön a bejövő hívások a mellékállomásokat kezelő közreműködése nélkül el tudják érni.
Ez viszonylag könnyen megvalósítható, ha az alközpont számmezeje a nyilvános hálózati központ számmezejébe van integrálva. Pl: hétjegyű nyilvános hálózati hívószám esetén az első három számjegy azonosítja a nyilvános hálózatban az alközpontot, az utolsó négy számjegy pedig az alközpontba kötött készüléket azonosítja, melyet az alközpont híváskor megkap a nyilvános hálózati központtól.
Implementáció
Trönkök összekapcsolása

Kezelői szolgáltatások:

A kezelői szolgáltatásokkal a segédlet keretében nem foglalkozunk.

Mellékállomási szolgáltatások

(A szolgáltatások azonosítóit a központok gépkönyvéből vettük át)