Általános kérdések:
(mindegyik mérésnél előfordulhatnak)
- Ismertesse az oktatási célú távközlési laboratórium vázlatos
felépítését!
- Ismertesse az oktatási célú távközlési mintahálózat felépítését!
- Sorolja fel az oktatási célú távközlési mintahálózat fő berendezéseit!
- Melyek az álvéletlen bináris jelsorozat (PRBS) jellemzői? Mi az hogy maximális hosszúságú PRBS?
Mit jelenthet egy interfész teszter menüjében, hogy Pattern: 2e9-1?
- Rajzolja fel az álvéletlen bináris jelsorozat (PRBS) spektrumát és sorolja fel a spektrum fő tulajdonságait!
- Hogyan állítunk elő PRBS jelet?
- Milyen jelek előállítását végzi egy digitális mérőjel generátor?
- Milyen szolgáltatásokkal rendelkezik egy digitális mérőjel
generátor a mérőjelek előállításán túlmenően?
- Egy digitális mérőjel generátor általában milyen mintasorozatokat
állít elő?
- Osztályozza a távközlő hálózatokon végezhető méréseket!
- Rajzolja fel egy digitális átviteli hálózat modelljét!
- Hol és milyen módon csatlakozhatunk mérőműszerekkel a hírközlő
hálózathoz?
- Mi az a "drop-insert" csatlakoztatási mód?
- Hogyan csatlakoztatja az oszcilloszkópot egy interfész vezetékre?
- Milyen információkat tartalmaz egy interfész specifikáció?
- Milyen követelményeket támasztana egy korszerű mérőműszer
szolgáltatásaival kapcsolatban?
- Az Ön ismeretei szerint milyen interfészeken keresztül történhet
egy mérőműszer távvezérlése?
- Mi a szemábra? Hogyan jelenítjük meg a szemábrát? Milyen
következtetéseket lehet levonni a szemábrából az átvitel
minőségére vonatkozóan?
- Mi a bithiba, a kódhiba és a kerethiba definíciója?
- Mi a különbség a bitsebesség és a jelzési sebesség között,
eltérhet-e a két érték egy interfészen és milyen irányban?
- Ismertesse a kéthuzalos- és négyhuzalos jelátvitelt!
- Soroljon fel öt a távközlő interfészek megvalósításánál alkalmazott eljárást!